MARKTCONSULTATIE – Het museum van het Belgisch Koninklijk Instituut van Natuurwetenschappen zoekt oplossingen voor haar challenge “Museum”.

 1,448 total views

Source images: KBIN

Update: de marktconsultatie is verlengd. Ideeën en oplossingen kunnen tot 15 april 2021 aangemeld worden.

Het museum van het Belgisch Koninklijk Instituut van Natuurwetenschappen en Nido organiseren een marktconsultatie voor de challenge:

“Hoe kunnen we het Museum voor Natuurwetenschappen slim beheren en beveiligen zodat bezoekers steeds een topervaring genieten?”

Help ons om enerzijds de beveiliging van deze tentoonstellingszalen performanter te maken en anderzijds een excellente dienstverlening aan de museumbezoeker te blijven garanderen.

Het Belgisch Koninklijk Instituut van Natuurwetenschappen wil de slimme en/of innovatieve oplossingen die voor deze challenge op de markt beschikbaar zijn, verkennen.

Kom meer te weten over deze challenge en de marktconsultatie

Source: KBIN

Challenge eigenaar: Patricia Supply, Algemeen directeur a.i. van het Koninklijk Belgisch Instituut van Natuurwetenschappen

Domein: security

Heb jij een idee of een oplossing voor deze challenge?

Geïnteresseerden worden uitgenodigd om uiterlijk op 15 april 2021 (datum verlengd) hun idee of oplossing(en) aan te melden via onderstaande formulier.
Indieners kunnen worden uitgenodigd om bijkomende informatie aan te leveren via een dialoogsessie, online pitch en/of demo. Deze ontmoetingen zullen plaatsvinden op 22 en 23 april 2021.

Meer informatie en contact

Meer informatie over deze marktconsultatie kan u terugvinden in het marktconsultatiedocument.

Voor vragen m.b.t. procedure kan u terecht bij Els Reiners, Projectmanager Innovatie Nido: gbi@bosa.fgov.be; +32 (0)2 740 80 84

Voor vragen m.b.t. de challenge kan u terecht bij Ken De Smedt, kdesmedt@naturalsciences.be


FOD BOSA organiseert een marktconsultatie voor de challenge HR-Tools

 767 total views

De directie R&O van FOD BOSA is actief bezig met het verkennen van slimme en/of innovatieve oplossingen voor haar challenge HR-Tools: Hoe kunnen we selectieconsultants van de verschillende federale overheidsdiensten autonoom maken op het vlak van testontwikkeling zodat selecties van ambtenaren nog steeds kwalitatief maar ook meer efficiënt kunnen verlopen?”      

Als eerste stap heeft de challenge-owner vorig jaar haar challenge bekendgemaakt op het platform
Gov Buys Innovation. De volgende stap die zij nu wenst te zetten, is het organiseren van een interactie met de markt om de oplossingen te verkennen. Daarom wordt  er een marktconsultatie gehouden waarin er een mondelinge, bilaterale (1-1) interactie is tussen beide partijen.

Op basis van de reacties van de marktconsultatie zal de challenge-owner haar verdere strategie ontwikkelen (bijv. een demonstratie -of experiment opzetten of niet, een aankoop via overheidsopdracht verrichten of niet?, …)

Geïnteresseerden worden uitgenodigd om uiterlijk op 7 maart 2021 hun idee of oplossing (en) aan te melden. Een selectie van geïnteresseerden zal vervolgens uitgenodigd worden om hun slimme of innovatieve oplossing te pitchen en te demonstreren tijdens een timeslot, nog te bepalen, op 22 of 23 april 2021.


Meer informatie over de challenge en de marktconsultatie kan u terugvinden op Meer informatie over de challenge en de marktconsultatie kan u terugvinden op de pagina van de challenge HR-Tools.


Eerste experiment “Hazira Digital” van ML2Grow lopend bij 112

 986 total views

Copyright Image: Astrid, Source: IBZ

Eind vorig jaar startte de directie Civiele Veiligheid van FOD Binnenlandse Zaken met een experiment in de noodcentrale 112 van Luik om noodoproepen via deep learning – de nieuwste vorm van artificiële intelligentie – te prioriteren. Door prioritering toe te passen, wil FOD Binnenlandse Zaken  ervoor  zorgen dat levensbedreigende oproepen zo snel mogelijk beantwoord worden. Voor dit experiment werken ze samen met ML2Grow, een bedrijf dat gespecialiseerd is in machinaal leren & artificiële intelligentie.

Aan de hand van dit experiment zal de FOD Binnenlandse Zaken de doeltreffendheid en de haalbaarheid van deze technologie kunnen testen. 

Marktplaats Gov Buys Innovation 

Voor het vinden van een innovatieve oplossing voor hun challenge “Hoe zorgen we ervoor dat de noodcentrale 112 de meest dringende noodoproepen als eerst behandelt?” maakte FOD Binnenlandse Zaken gebruik van de online marktplaats “Gov Buys Innovation”. De challenge werd in juni 2019 op dit online platform gelanceerd en in het najaar van 2019 lanceerde  FOD Binnenlandse Zaken vervolgens een oproep tot de aankoop van een experiment met een innovatieve oplossing. Vier bedrijven stelden een oplossing voor, waarna de opdracht werd toegewezen aan het bedrijf ML2Grow. 

Bijkomende informatie 

Voor meer informatie omtrent de marktplaats Gov Buys Innovation,  deze challenge en het experiment, kan u contact opnemen met
mevrouw Els Reiners via gbi@bosa.fgov.be


Versnelde en duurzame ontwikkeling van people management en leiderschapsvaardigheden d.m.v. een externe mentor

 540 total views

Ambits zorgt voor versnelde en blijvende ontwikkeling van leiderschaps- en people management competenties d.m.v. mentoring: ervaren mentoren met een bewezen track record als people manager die vanuit hun ervaring, wijsheid, maar ook blutsen en builen heel concreet en praktisch advies geven aan managers.

De mentor is een ervaringsdeskundige met kennis van het domein van de manager: hij/zij spreekt dezelfde taal en heeft ervaring met de uitdagingen van de manager op het gebied van leidinggeven.

Er worden concrete doelen met een deadline vooropgesteld die structureel opgevolgd worden. Op deze manier zorgen we ervoor dat er op korte termijn zichtbare impact wordt gerealiseerd.

Contact

Veerle Seymus
veerle.seymus@ambits.eu


Bpart participatieplatform

 582 total views

Met het Bpart participatieplatform informeer en betrek je je burgers en belanghebbenden bij de beleidsvorming. Je zet het platform in voor online participatie, maar legt ook de link met je offline traject.

Het platform laat verschillende niveaus van participatie toe: informeren, consulteren, adviseren, co-produceren en meebeslissen. Ook bottom-up participatie heeft een plaats, met mogelijkheden voor burgerinitiatieven, het indienen van agendapunten voor de gemeenteraad en het verzamelen van digitale handtekeningen.

Bpart zet in op verregaande aanpasbaarheid en flexibel in te zetten modules: ideeëngeneratie, verzamelen van feedback of opmerkingen, polls, peilingen, enquêtes, burgerbegroting, referendum … Ten slotte laat Bpart integratie toe met alle jouw andere participatietools en platformen: je creëert zo één centrale plaats voor betrokkenheid in jouw stad of gemeente.

Met Bpart zorg je voor een transparanter, meer gedragen en succesvoller beleid!

Bpart-banner.png

Contact

Bert Hendrickx
bert@treecompany.be


Knoopwerk – Circulaire ruwbouw

 684 total views

beschrijf je oplossing

Knoopwerk is een vernieuwend houtbouwsysteem dat het “click-and-play” principe in de bouw introduceert.

Door op een slimme manier balken aan elkaar te verbinden met metalen verbindingsstukken, kunnen de balken met een eenvoudige tik van de hamer in elkaar gezet worden.
Dankzij knoopwerk is de structuur semipermanent geschakeld, dit wil zeggen: stevig verbonden, maar indien gewenst ook zonder afval terug uit elkaar te halen (en te herplaatsen).

Dit maakt knoopwerk:
– Circulair
– Modulair en demonteerbaar
– Eenvoudig in gebruik

Pitch

Video

foto1-2-3.jpeg

Contact

Thijs

Dewindt

Thijs@knoopwerk.be


Je Gemeente Telt

 552 total views

Met Je Gemeente Telt maak je jouw strategische plannen en investeringen over meerdere jaren transparant en zet je je (lokale) beleid in de kijker. Het basisplatform, gratis toegankelijk op www.jegemeentetelt.be, visualiseert de financiële data van alle Vlaamse steden en gemeenten. Het is een initiatief van Tree company en De Wakkere Burger, met steun van de Vlaamse overheid.

Met de optionele duidingsmodule, Je Gemeente Telt plus, publiceer je strategische investeringen of projecten over meerdere jaren. Je koppelt deze aan de publieke data en geeft zo burgers transparant inzicht in jouw lokale beleid.

Contact

Bert Hendrickx
bert@treecompany.be


Manual.to — eindelijk handige handleidingen

 1,496 total views

Manuals en handleidingen zijn een oud zeer. Ze zijn moeilijk te maken, te updaten, te vertalen, en vaak niet handig in gebruik.

Manual.to maakt daar een eind aan. Met Manual.to zijn alle handleidingen

  • prettig in gebruik, met video én tekst
  • handig op elk toestel, ook het kleinste
  • instant vertaalbaar naar elke andere taal
  • gemaakt in enkele minuten
  • raadpleegbaar als QR code
  • altijd up to date

Meer info : Manual.to

Contact

Jorim Rademaker


KnowledgeFlow performance support & microlearning

 633 total views

KnowledgeFlow maakt kennis bruikbaar op de werkvloer. KnowledgeFlow biedt een oplossing die het makkelijk maakt om kennis en informatie op een gestructureerde manier te delen en te raadplegen. Dezelfde informatie dient tegelijk om de microlearning module te voeden, waarmee je medewerkers kan opleiden.

Performance support betekent mensen de juiste, behapbare, kennis bieden op het moment dat ze die nodig hebben: als ze een klant moeten helpen, een machine bedienen, informatie moeten hebben over GDPR, een herstelling uitvoeren, een bepaalde beslissing maken, enzovoort.

KnowledgeFlow biedt daarnaast een echt mobiele e-learning oplossing. Zo wordt het makkelijk voor medewerkers om eender waar en op elk moment te leren.

Het grote voordeel van KnowledgeFlow is dat informatie en kennis maar één keer moet ingebracht worden om zowel voor het raadplegen van te dienen als voor de e-learning. Het genereren van tests gebeurt quasi automatisch.

Alles valt dankzij overzichtelijke dashboards makkelijk op te volgen.

Meer info: knowledgeflow

Contact

Bruno Koninckx


Guardian COVID

 741 total views

Voor de meeste bedrijven is het een hele uitdaging om de werkzaamheden na de lockdown terug veilig op te starten. Het is dan ook belangrijk dat de strenge voorschriften van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) rond ‘Social Distancing’ worden nageleefd, en dit met respect voor de privacy van de werknemer.

De afgelopen weken zijn er verschillende producten op de markt gekomen in de vorm van een intelligente armband of hanger die alarm slaat bij het niet respecteren van de nodige afstand. Deze hardware oplossingen vereisen echter kostelijke en onvoorziene investeringen. Daarnaast nemen de levertijden, integratie en adaptatie van dergelijke systemen veel tijd in beslag.

Om al deze redenen heeft epic.blue, een Location Intelligence bedrijf uit Leuven, een oplossing ontwikkeld om toch snel en budgetvriendelijk conform te zijn.

Guardian COVID is een software oplossing die volledig anoniem op bestaande smart devices en wearables geïnstalleerd wordt. Op basis van een innovatieve analyse van Bluetooth signalen, wordt de nabijheid tussen de verschillende werknemers in real-time in kaart gebracht. Zodra de vooraf geconfigureerde afstand niet wordt gerespecteerd, wordt de werknemer hiervan verwittigd.

Met Guardian COVID wordt de aankoop van specifieke hardware vermeden, en voldoet elk bedrijf onmiddellijk aan alle wettelijke richtlijnen. Uniek is ook dat de oplossing werkt op ATEX toestellen, zodat het een inclusieve manier is om een COVID response plan uit te rollen.

De oplossing beschikt verder over een intelligent platform voor ‘Contact Tracing’. Deze functie is van cruciaal belang indien een werknemer positief test op het coronavirus. Het laat toe om terug te gaan in de tijd en te achterhalen met wie de persoon in kwestie nog contact heeft gehad. Daarnaast is er de mogelijkheid om via analyses te evalueren of de genomen bedrijfsmaatregelen goed werken of er eventueel aanpassingen nodig zijn.

De oplossing wordt aangeboden via een abonnement op basis van het aantal actieve gebruikers.

Meer informatie is alvast terug te vinden op www.guardian.blue/covid-solution

Contact

Frederik Malesevic


Help PersoPoint haar selfservice te ontwikkelen

 2,780 total views

Help PersoPoint vanuit haar bestaande selfservice een nieuwe, uitstekende, klantvriendelijke en intuïtieve selfservice te ontwikkelen voor haar medewerkers

Beschrijving (de probleemstelling)

PersoPoint is onderdeel van de Federale Overheidsdienst Beleid en Ondersteuning (BOSA) en is het secretariaat voor personeel- en loonsadministratie van de federale overheid. Als dienstverlener biedt PersoPoint loonadministratie, personeelsadministratie, juridisch advies en rapportering aan de aangesloten overheidsdiensten van de Federale Overheid (de klantenorganisaties).

PersoPoint hanteert een Best-of-Breed strategie waarbij haar processen steeds door de meest geschikte software ondersteund worden. Dit heeft er evenwel toe geleid dat eindgebruikers worden geconfronteerd met verschillende user interfaces en dat het vaak niet meer duidelijk is in welke tool een bepaalde aanvraag exact dient te gebeuren.

Zo hebben medewerkers toegang tot SCOPE, de softwaretoepassing waarmee de personeelsadministratie wordt beheerd en waarlangs bepaalde aanvragen voor verlof en afwezigheden verlopen.  In de toepassing SCOPE – ESS (Employee Self Service) kunnen de medewerkers van de klantenorganisaties met hun elektronische identiteitskaart inloggen om  onder meer bepaalde verloven en afwezigheden aan te vragen of te registreren. De leidinggevenden kunnen via de module SCOPE-MSS (Manager Self Service) bepaalde verlofaanvragen van hun medewerkers goedkeuren of hun afwezigheden opvolgen. Verder kunnen medewerkers via SCOPE hun Digitale Personeelsdossier raadplegen.

Niet alle zaken met betrekking tot personeelsadministratie kunnen echter worden geregeld via de SCOPE-applicatie. Documenten en attesten die nodig zijn voor staving van bepaalde afwezigheden of aanvraagformulieren voor bepaalde afwezigheden die niet via SCOPE-ESS kunnen worden aangevraagd, kunnen aan PersoPoint worden overgemaakt via het Contact Center Tool  SAGO (voorheen Service Now). De dossierbeheerders (of HR officers) zorgen voor de verdere afhandeling van de aanvragen en volgen dit verder op.

Medewerkers hebben dus toegang tot SAGO (ServiceNow) voorhet aanvragen van normale afwezigheden zoals bvb jaarlijks verlof of recup, Employee Self Service (PeopleSoft Self Service Portal) voor het aanvragen van speciale afwezigheden zoals bvb ouderschapsverlof en voor het beheer van hun eigen gegevens. In detoekomst zullen zij  ook tot SAP Concur toegang krijgen voor het aanvragen van vergoedingen. Leidinggevenden en HR diensten van klantenorganisaties hebben daarnaast ook nog toegang tot een SAP BI platform. Er is momenteel geen single point of entry voor al deze tools (en hun onderliggende functionaliteiten), waardoor er vraag is naar een meer duidelijke (eenduidige) user interface om een betere gebruikerservaring te bieden aan de eindgebruiker.

Hieronder een overzicht van de verschillende applicaties :

Naam applicatiePopulatiesFunctionaliteiten
PeopleSoft
Self Service (SCOPE)
Medewerkers
Leidinggevenden
Aanvragen afwezigheden (waar geen attest voor nodig is: jaarlijkse vakantie, recup, telewerk,…) Consulteren verlofsaldo’s Wijzigen adres en contactgegevens Wijzigen bankrekeningnummer Link naar het personeelsdossier   Goedkeuren of afkeuren afwezigheden Consulteren verlofkalender team Consulteren ziekte Bezoek arbeidsgeneesheer aanvragen
SAGOMedewerkersKlantenvragen Aanvragen afwezigheden (waar attest noodzakelijk is: thematisch, ouderschap etc.) Wijzigingen familiale toestand
RingRing:
Ziekte inbeltool
MedewerkersApplicatie waar eindgebruikers kunnen inbellen om hun ziekte door te geven. Deze applicatie verwerkt de inbelgegevens en plaatst een CSV file met de ingebelde afwezigheden op de SFTP Server om ze in SCOPE te importeren.
Filenet:
Digitaal Personeelsdossier
MedewerkersDocument management applicatie (FILENET) gehost door de FOD financiën waarin de relevante documenten voor het personeelsbeheer opgeslagen en geraadpleegd kunnen worden. Dit raadplegen gebeurt via schermen in SCOPE
SAP BILokale HR
contact cellen
Leidinggevenden (toekomstig)
Applicatie voor rapportering.
SAP ConcurMedewerkers
Leidinggevenden
Tool voor het aanvragen/goedkeuren van diverse vergoedingen (bijv. Fietsvergoeding).

Meer informatie: www.PersoPoint.be/nl/diensten/personeelsadministratie

Voor wie is dit een probleem? Waar vindt het probleem plaats?

Dit is een probleem voor enerzijds de medewerkers  van klantenorganisaties en de HR officers van PersoPoint. Op dit moment gaat het over meer dan 10 000 gebruikers. Dit aantal zal aangroeien tot een veelvoud hiervan in de komende jaren. Momenteel zijn nog heel wat federale instellingen nog niet aangesloten als klantenorganisatie bij PersoPoint, maar de komende jaren zullen geleidelijk meer organisaties toetreden als klant van PersoPoint.  

Sinds wanneer is dit een probleem? Hoe evolueert het probleem?

Dit probleem stelt zich al enkele jaren maar zal met de groei van de dienstverlening van PersoPoint groter worden. Momenteel zijn SAGO (ServiceNow) en ESS (PeopleSoft Self Service Portal) de belangrijkste applicaties die door de klantenorganisaties worden gebruikt. Dit zal echter uitgebreid worden met SAP Concur en SAP BI.

Wat is de impact van het probleem?

In eerste instantie is de impact een suboptimale gebruikerservaring, wat leidt tot vragen en additioneel werk voor de dossierbeheerders van PersoPoint en wat niet bijdraagt aan de klantentevredenheid en een positief imago voor PersoPoint.

Hoe weten wij dat dit een probleem is?

Klanten en hun medewerkers hebben de vraag gesteld om de gebruikerservaring te verbeteren en om de processen/applicaties meer te stroomlijnen en op elkaar af te stemmen.

Het gewenste resultaat

PersoPoint wenst een HR dienstverlening waarbij het gebruiksgemak aanzienlijk verbetert, en dus:   

  • Eindgebruikers (in eerste plaats de personeelsleden van de federale overheid) eenvoudig en snel hun weg vinden in de applicaties.
  • Eindgebruikers intuïtief hun HR administratie (verlof aanvragen, premie aanvragen…) kunnen afhandelen door middel van een duidelijk proces en user interface design.
  • Rekening gehouden wordt met het gebruikersprofiel van de eindgebruiker om zo alleen die taken te presenteren die relevant zijn voor hem/haar, in de taal van de medewerker.

Welke initiatieven werden er in het verleden genomen om dit probleem op te lossen, en met welk resultaat?

Een aantal tools (bijvoorbeeld het digitaal personeelsdossier) zijn al geïntegreerd met ESS, en ook een aantal andere functionaliteiten lopen zoveel mogelijk via de ESS van PeopleSoft. Voor andere processen was dit echter niet mogelijk of wenselijk.

Er bestaan ook guidelines voor de eindgebruikers die aangeven op welke manier elke aanvraag aangemaakt worden. Ook zijn er filmpjes die hen op weg zetten.

Welke oplossingen zijn niet gewenst? Waar moet men eventueel rekening mee houden?

  • Er wordt gezocht naar een technische oplossing. Oplossingen om mensen vertrouwd te maken met de verschillende toepassingen zijn niet gewenst. De oplossing moet voor de gebruikers makkelijk zijn.  
  • De oplossing moet veilig en gebruiksvriendelijk zijn. Het doel is om de gebruikerservaring van de platformen te verbeteren; het is dus zeker niet de bedoeling dat de oplossing extra stappen zou toevoegen.
  • Performantie mag niet lijden onder de oplossing.
  • De oplossing moet op termijn uitgerold kunnen worden naar 10 000-en gebruikers
  • Single-sign-in met eID (itsme) moet mogelijk zijn.

Call tot innovatieve oplossingen

Domein:

ICT

Budget (Incl.BTW):

20.000 euro

Opdrachtdocumenten:

Bestek

Template voorstel

Instructies en template pitch

Instructies offerte

Zal spoedig gepubliceerd worden

Bijkomende informatie :

Informatie meegegeven tijdens de infosessie 10 12 2020:

Handleidingen en video’s | Persopoint

Planning

Datum infosessie

10 december 2020 om 13h30

Deadline om het voorstel van oplossing in te dienen

22 décembre 2020

Datum dialogen (optioneel, niet verplicht)

In de week van 18 januari 2021

Deadline om de pitch in te dienen

26 januari 2021

Data pitchmoment

In de week van 1 februari 2021

Deadline om de offerte in te dienen

25 februari 2021

Deadline om de definitieve offerte (BAFO) in te dienen

30 maart 2021

Contact

Els Reiners, projectmanager Innovatie, Nido
gbi@bosa.fgov.be


CitizenLab

 809 total views

CitizenLab biedt een participatiesoftware aan die overheden helpt om beter geïnformeerde beslissingen te nemen aan de hand van de input van stakeholders. Gebruikers delen voorstellen, werken deze samen uit en stemmen vervolgens om hun prioriteiten aan te duiden. Anderzijds gebruikt de overheid CitizenLab om de opinie van haar gebruikers op een effectieve manier te consulteren. Zo bereiken overheden gebruikers die ze voorheen moeilijk konden bereiken, bereiken ze tot 5x toe meer gebruikers dan via klassieke inspraakmethoden en beschikken ze over inzichtrijke data-analyses.

Het CitizenLab-participatieplatform richt zich op gebruiksgemak voor alle gebruikers: zowel de burgers als de mensen die het platform beheren en modereren. De filosofie achter het platform is een eenvoudige gebruikerservaring aan de voorzijde, voor maximale burgerbetrokkenheid; te combineren met een krachtige en flexibele achterzijde waarin administraties geheel autonoom kunnen werken, voor maximale operationele efficiëntie.

CitizenLabs toolbox bevat de volgende methodes: peiling, enquête, bevraging, ideeëngeneratie, debat, stemmen, burgerbegroting, burgerinitiatieven, etc.

Video

Contact

Aline Muylaert
hello@citizenlab.co


Shayp – Real-time waterlekdetectie- en monitoringinstrument voor het waterverbruik

 1,268 total views

35% van het drinkwater dat in woningen, gebouwen en hun infrastructuur wordt gedistribueerd, gaat verloren door waterlekken. Met onze technologie, geïnstalleerd in minder dan 5 minuten, evalueert Shayp waterlekken in real time en ordent het onderhoud effectief om de kosten te drukken.

Shayp is een volledig geïntegreerde service die beheerders, eigenaars en verzekeraars van gebouwen helpt om waterlekken en gerelateerde schade te voorkomen. We houden de eigendommen veilig en de waterrekening onder controle.

De geavanceerde IoT van Shayp heeft een levensduur van 10 jaar met een melding wanneer de batterij bijna leeg is en een hoge gegevens granulariteit voor een snelle lekdetectie. Wij zijn een end-to-end oplossing, van diagnose tot reparatie, waarmee klanten en partners Shayp moeiteloos kunnen integreren in hun organisatie.

Om een volledig geïntegreerde oplossing te ontwikkelen, stellen wij voor:

  1. Een volledig autonome sensor (het apparaat) die het verbruik direct op de watermeter met een extreem hoge granulariteit, met meer dan 240 datapunten, per dag volgt. 10 jaar batterij. Geen wifi of elektriciteit nodig voor de goede werking van de box.
  2. Een cloud architectuur die ons intelligent algoritme voor het opsporen van lekken, waarschuwingen, reparaties en slimme contracten met loodgieters gebruikt.
  3. Een API die direct in de systemen van onze klanten kan worden geïntegreerd.
  4. Een front-end applicatie en dashboard voor gebruikers die hun persoonlijke instellingen willen configureren.

Tot slot, Shayp staat toe om:

  • WATERLEKKEN TE DETECTEREN 24 uur per dag, 7 dagen per week.
  • DURE WATERSCHADE TE VERMIJDEN
  • WATER EN GELD TE BESPAREN
  • DE ONDERHOUDSAFDELING BIJ TE STAAN IN HUN DAGELIJKS BEHEER
  • ROI IN MINDER DAN EEN JAAR

Of het nu gaat om huizen, gebouwen, openbare of industriële gebouwen, Shayp traint zijn software om op betrouwbare wijze lekken en onregelmatigheden op te sporen vanaf één enkel meetpunt.

Meer info

www.shayp.com
Info@shayp.com


GovBuysInnovation launches challenge 112 – Save the date : 16/12 !

 1,057 total views

GovBuysInnovation, of hoe anders zaken doen met de federale openbare diensten!

We zijn verheugd aan te kondigen dat op maandag 9 december 2019 de allereerste call voor een innovatief oplossingsvoorstel (overheidsopdracht) zal worden gelanceerd op het platform Gov Buys Innovation. Dit voor de challenge met betrekking tot de 112 van FOD Binnenlandse Zaken die luidt als volgt: “De noodcentrale 112 bellen kan levens redden… of kosten.” Elke seconde telt. Help ons ervoor te zorgen dat de noodoproepen eerst behandeld worden.” De beschrijving van de challenge kan je terugvinden op het platform.

In deze call wordt er een oproep gedaan naar innovatieve bedrijven om een testbaar innovatief oplossingsvoorstel in de vorm van een proof of concept, prototype of een piloot (Minimum Viable product of eindproduct) in te dienen. In het voorjaar van 2020 zal een oplossingsvoorstel geselecteerd worden dat in het tweede kwartaal van 2020 getest zal worden binnen FOD IBZ. Het doel is dat FOD IBZ een innovatieve oplossing kan verkennen en testen dat tegemoetkomt aan hun challenge. Geïnteresseerden bedrijven kunnen het bestek raadplegen en vanaf 9 december hun oplossingsvoorstel indienen.

Op 16 december in de namiddag zal de infosessie plaatsvinden in Brussel. Registreer je bedrijf alvast op het platform om niets over deze en andere toekomstige challenges van de overheid te missen.

Deze call maakt deel uit van een proefproject van Nido waarin een nieuwe aanpak van aankoop van innovatie, de “challenge gerichte innovatieaankopen” getest zal worden. Je vindt hier geen technische specificaties die een gewenste oplossing beschrijven, maar wel de uitdaging waarvoor we staan ​​en waarvoor we elk type oplossing zoeken.


Artificiële Intelligentie op maat

 847 total views

ML2Grow is een spin-off van de UGent en imec gespecialiseerd in de integratie van Artificiële Intelligentie oplossingen in de operationele processen van bedrijven en overheden. We leverden reeds succesvolle projecten op bij onder meer havenloodsdienst Brabo, het Vlaams Agentschap Zorg & Gezondheid en hebben projecten lopen bij o.a. het Vlaams Agentschap Maritieme Dienstverlening & Kust.

Hiervoor voeren we data audits uit die het potentieel van de reeds aanwezige data in kaart brengen en identificeren we hieruit de economisch rendabele opportuniteiten en mogelijke hinderpalen om tot een oplossing met Machine Learning te komen.

We bouwen Machine Learning modules op maat en integreren deze in uw operationeel proces. We migreren, ontwikkelen en verbeteren data infrastructuren volgens behoefte, ontwikkelen efficiënte datastromen en user interfaces, geheel gericht op optimalisatie van de processen.

Onze academische achtergrond en ervaring met onderzoek en onderwijs laten ons toe om die stap verder te zetten in zowel innovatie als kennisoverdracht. We bieden opleidingen op maat aan. Dit is enerzijds “awareness training” voor operationeel personeel: wat kan AI en wat niet? Hoe identificeer ik opportuniteiten voor een succesvol AI project? Daarnaast bieden we ook technische training op maat aan om uw team van IT’ers en data scientists die stap verder te helpen zetten.

Meer informatie

191018 ML2Grow_company_presentation

https://www.ml2grow.com

Contact

Peter Dedecker
sales@ml2grow.com


Challenge HR-Tools: Markconsultatie afgesloten

 1,943 total views

Deze marktconsultatie is inmiddels afgelopen. Via de marktconsultatie heeft de challenge-owner op de markt geen oplossingen gevonden voor haar challenge.


FOD BOSA houdt een marktconsultatie: Hoe kunnen we de selectieconsultants autonoom maken op het vlak van testontwikkeling?

Update 22/02/2021

Help ons om onze klanten ‘masters’ te laten worden in het ontwikkelen van (meerkeuze)vragen voor het beoordelen van kennis en competenties tijdens hun selectieprocedures. DG R&O van FOD BOSA wil slimme en/of innovatieve oplossingen verkennen voor deze challenge. We gaan in dialoog met bedrijven die denken ons hierbij te kunnen helpen.

Lees verder


Mijn App op zak – Het Smartcity Mobiele Portaal voor de steden, gemeentes, provincies en regio’s.

 931 total views

Letsgocity is een Luikse onderneming, actief in de digitale ontwikkeling van de openbare sector. Meer bepaald biedt Letsgocity apps aan de openbare sector (steden, gemeentes, intercommunales,…) teneinde de communicatie met het publiek te verbeteren.

Letsgocity heeft onder meer het mobiele portaal « Mon app en poche » (Mijn App op zak) ontwikkeld dat digitale diensten, die voor burgers bestemd zijn, in één enkele app samenvoegt. Dit portaal wordt in Wallonië grootschalig gebruikt en biedt veelvoudige interoperabele varianten zoals :

  • Wallonië op zak  (« Wallonie en poche » : op waals regionaal niveau gebruikte portaal)
  • Mijn gemeente op zak (« Ma commune en poche » : gebruikt door meer dan 60 Waalse gemeentes)
  • Mijn provincie op zak (« Ma province en poche » : Waals Brabant).

Naast deze portaals die toepassingen/apps/diensten van alle type bedrijven samenvoegen, stelt Letsgocity ook zijn eigen digitale apps aan de openbare sector voor, waaronder :

  • App Mobiliteit (« App Mobilité » : uurroosters trein, bus,..)
  • App Omgeving (« App Environnement » : huis-aan-huisophaling, locatiegebaseerde inzamelpunten,…)
  • App burgerparticipatie (« App Participation citoyenne » : ideeënbus, meldingen, participatieve gemeenteraden,…)
  • App Publicatie (« App Publication » : beheren van gemeenschappen, versturen van bevragingen, delen van links, beheren van agenda,…)

Voor Letsgocity staan databeheer en de naleving van de AVG (GDPR) centraal, wat bijdraagt aan het genereren van opendata en de ontwikkeling van een digitaal ecosysteem ter ondersteuning van de publieke sector. 

Pitch

Contact

Pierre Labalue
pierre.labalue@letsgocity.be